2014/10/07

Maricarmeni elkarrizketa

Maricarmen Costoyari Elkarrizketa


Irakasle Funtzioa izena duen ikasgaian, duela bi aste banaka egiteko lan bat bidali zuen Juan Abasolok. Lana, gure bokazioa ezagutzeaz eta beste irakasle batenganako aholku batzuk hartzean oinarritzen zen. Hau lortzeko, miresten dugun irakasle batekin elkarrizketa bat izan behar genuen.

Nik Maricarmen Costoya izeneko irakasle bati egitea erabaki nuen. Klase partikularrak eman zizkidan irakaslea da. Bere lan egiteko modua kritikatzen duten pertsona batzuk ezagutzen ditut,ezinezkoa da guztion gustukoa izatea. Oso irakasle interesgarria dela uste dut, eta gainera bere lanari erabat lotzen dela.

Maricarmen, nire auzoan bizi da (Monte Caramelo-n, Bilbo),eta Ostegunean bere etxetik pasatu nintzen. Nire lanaren protagonista izatea proposatu nion. Berak, txundituta, baietz esan zuen. Lanari buruz hitz egiten geundela, Ostiralean auzoko kafetegian geratzeko egin genuen berba.

3.mailako umeekin egiten du lan, Gizarte Zientziak arloan. Elkarrizketa aurrera zihoan bitartean, datu bat ezta ere ez nuen galtzen, erantzun guztiak ziren nire interesekoak.
Hezkuntza gaiaren inguruan zenbait galdera egin nizkion eta zehazki erantzun zituen guztiak. Arreta handia ipini nuen esandako esaldi batean non bere iritzia adierazten du hitz oso polit eta sakonekin: “Hezkuntza, etorkizuneko giltza eta mundua eraldatzeko tresna emankorra izan daiteke”. Ados nago bere iritziarekin eta erantzun hau entzunda beste galdera bat egin nion, etorkizunari begira. Orduan, LOMCEa sartu zuen elkarrizketan eta eskubideei buruz hitz egiten hasi ginen, nire begiak pixka bat gehiago irekitzea lortu zuen.

Gero, irakasle onari  buruz egin genuen berba. Oso pozik ipini nintzen horri buruz esan zituen gauza batzuekin, uste dudalako eskaintzen zituen gauza batzuk irakasle on bat izateko nik banituela (umeekin egiteko gogo bizia, pazientzia, bizipoza,ausardia) . Beste batzuk ez nituen, noski, baina uste dut denborarekin lortuko ditudala (nik baino hobeagoak direnengan ikasiz) . Honi buruz asko gustatu zitzaidan erantzun bat hau izan zen: “Ez dut uste ezberdina naizenik beste batzuekin konparatuz,denok arreta handia, malgutasuna,denbora eta taldean lan egiteko gogoa ipintzen dugu…”

Garatutako  beste arlo inportante bat izan zen “Zergatik irakaskuntza” izan zen bere erabakia . Maricarmenek dio betidanik ikusi duela bere burua hezkuntza munduan, eta gaur egun ez duela ezer ez aldatu nahi. Eroso dago erabaki zuen bidearekin umeekin gustura dagoelako eta bere pertsona garatzen lagundu diolako hezkuntza munduan lan egiteak. Hamahiru urte daramatza irakaskuntzan, eta eskoletan lan egiteaz aparte zenbait lan egin ditu (klase partikularrak eman, bi ume txiki zaindu, GIZARTE-SEGURANTZA izeneko elkarte batean … ).

Denok plus bat eman dezakegula hezkuntzan esan zidan Maricarmen (ikasleok, irakasleok, familiak … ), eta ados nago berarekin, guztion artean hezkuntza hobetzea lor dezakegu. Bere motibazioa lanean hori da, jakitea egunero plus bat lor dezakeela guztion artean lan egitea lortzen badu.

Hezkuntza emozionala ez dela lantzen dio Maricarmen unibertsitatera ahilegatu baino lehen, eta oso arlo inportantea dela uste du. Erantzun horrekin pentsatzea eragin dit eta egia da hori inoiz ez dugula lantzen eta gure bizitzako parterik inportanteenetakoa da.



Elkarrizketarekin amaitzeko, euskarari buruz galdetu nion. Euskararen inportantziari eta eboluzioari buruz zehazki. Josean Artzeren esaldi bat zeukan buruan, zeinean esaten zuen “Hizkuntza bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik”. Gogoan izateko esaldi bat dela uste dut.


Honekin batera, elkarrizketari buruzko iruzkina amitutzat emango dut. Oso atsegina izan da lan hau egiteak.


TAMARA FERNANDEZ.

3 iruzkin:

  1. Guztiontzako mezu berdintsua, oharren batekin.
    Post hau ikusi dut.
    Oharra:
    Suk idatxitakoen hartean bat edobat nabarmendu beharkoba nu ez nuen jakingo sein bat baño geihago benetan hinterezgarriha eta ñabarmentxeko besalakoa eta bezte gausa batetagatik ere bai saila delako hortografia itxen eta ideien ordeña eta egitura saintsea hala es berdin ez duelako.
    Benetan biak.

    Egitekoa
    Ikasitako gauzen zerrenda egin behar duzu, zerrenda hori antolatu behar duzu sailkapen bat eginaz; hori egindakoan, berriro irakurri, agian zerbait gehiago ere bururatuko zaizu-eta.
    Hurrengo astean amaituko dugu horixe lantzen (beraz, ekarri behar duzue taldeko guztiok zuonak).

    Azalpena puntuka:
    Hiru pausu dira:
    1) Egin zerrenda bat ikasi dituzuen gauzekin;
    2) zerrenda horren sailkapena egin
    3) Sailik sail berriro irakurri, ea ideia gehiago badatozkizun.

    ErantzunEzabatu