Kodaly metodoa
Musika hezkuntza ikastoletan garrantzia galtzen ari du . Musika,
arlo garrantzitsu bat da, batez ere umeen emozioak eta pentsamenduak
kanporatzeko. Zoltan Kodaly, XX. mendeko musikagile eta pedagogoa,
metodo bat burutu zuen musika irakasteko eta ikasleek hobeto ulertu
dezaten, zeren teoria gehienetan, ikasleek ez zuten ez ulertu ezta menperatu ere..
Kodaly metodoa,metodo osoteknikoada. Bereplanteamendua,
umeei,eraaskoz ludikoago batean irakastea zen. Entonazioa eta
afinazioa abesteko garrantzi ikaragarria zuen eta.
Beheko
marrazkian ikusten den bezala, hainbat keinu erakutsiz gero,
ikasleek, musika eskala ikasten zuten. Buruz jakiten zuten askoz
arinago, era honetan, nota bat ikusi bezain laster, zein den
jakin zezaten (baina bakarrik DO’etaLA eskalatan).Alteraziogabeko
eskalak ziren beti, hau da, bemol edo sostenitu gabekoak. Hori
ikasi eta gero,umeek automatikoki abestu
zezaten pentagrama errazak, batez ere herrialde bakoitzeko abesti folklorikoak.
Baina metodo honek,akats asko ditu.Ikasleek liburuetatik
ikasi beharzutenhau musikaklaseetan.
Ikasleguztiak,erritmo berdina eraman behar zuten ikasteko,bestela
metodotik kanpo geratzen ziren.Ez zuten psikomotrizitaterik lantzen,
etagainera klase guztiak finkatutak zeuden. Hau da, kurtsoa 36
klase baldin bazeukan, egun bakoitzan, klase bat emango da.
Norbaitek ez bazuen ulertzen, edo ez bazuen joaten edozein
arrazoiengatik, galdukotzat emango luketen. Klaseetan, ez ziren
audizioak lantzen, hau da, entzumena ez baitzen lantzen.
Kodali
metodoa kontserbatorioetan lantzen da batez ere, eta ez du ematen ikaasleari adierazteko aukerarik ez dio ematen... Nire
ikuspuntutik, musika, pertsona bakoitzak adierazteko era bat
izan behar luke. Nire musika irakaslea, Charo, gurekin, beheko irudian dauden keinuekin, lagundu zigun musika eskalak hobeto ulertzen. Eskuen bitartez egindako keinuekin, askoz hobeto abestea lortu zuen (6 urte genituen...) eta hori, Kodaly metodoaren parte da.
Rakel Arnaiz Porras
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina