2014/10/12

05.03_31A TAMARA FERNANDEZ eta IRAIDE GOMEZ

DENBORA LIBREKO
MONITOREAK

Denbora libreko monitoreen helburua,gazteak hezi eta haien elkar harremanak hobetzea da. Gainera aktibitatearekin erlazioa duten alderdiak lantzen ditugu.
Alde batetik, talde harremanak bultzatzen ditu, eta beste alde batetik, monitoreok gure ezagutzak eta metodoak irakasten dizkiegu, garapen indibidualean eta taldekoan laguntzeko.

Pasa den urtean, Bilboko denbora libreko talde batean egon ginen, eta oso esperientzia ona izan zen. Gainera gauza berri asko ikasi genituen umeekin harremanetan egonez gero. Umeekin jolas asko egin genituen, irteerak... eta haien bitartez bestelako gauzak irakatsi genien , adibidez; kideen arteko errespetua, txandak errespetatzen, euskaraz hitz egiten, hizkera hobetzen, taldeko lanak egiten, etab.


Taldeko umeen arteko erlazioa atsegina zen, monitoreekin oso giro ona zegoen eta gainera azaltzen genuen guztia oso ondo ulertzen zuten. Berriz ere monitoreak izatea nahi genuke, eta espero dugu ahalik eta azkarren hastea izaten.


Urtearen erdian, 9 urte zituen Moummoni izeneko mutil bat heldu zen, Somaliakoa. Arazo desatsegin bat izan genuen ume honekin. Ez zekien euskaraz hitz egiten, eta Bilbon sei hilabete baino ez zeraman, beraz, erdaraz ere ez zuen oso ondo ulertzen.


Bere gurasoak guk lan egiten genuen denbora libreko taldera apuntatu zuten hizkuntza hobetzeko eta bere adineko umeekin harremanetan egoteko, hau da, gure gizartean integratzeko.


Egitekoa azaltzerakoan, bakarrik gelditzen zelaz (apur bat baztertuta gehienetan) konturatu ginen. Moummoniri galdetzerakoan zer gertatzen zitzaion, kontatu zuen zein zen bere arazoa ahal zuen heinean: ez zuen ulertzen guk azaldutakoa, hau da, jolasen bat azaltzen genuen guztietan ez zuen ezer ulertzen, beraz, ez zekien non kokatu ezta zer egin.

Arazoari aurre egiteko, soluzio bat bilatu behar genuen, baina ez genekien zer egin, eta ikerketa bat egitea interesgarria izango litzatekeela geneukan gogoan.

Lehenik eta behin etxean komentatu genuen gure gurasoekin ideiaren bat hartzeko baina ez zekiten oso ondo nola lagundu. Bat-batean, Iraide, ideia bat izan zuen, Interneten  orrialderen bat bilatzea Moummoni jolasaren bidez ikasi zezan erdaraz hitz egiten.

Ordenagailura joan, itzali, eta martxan hasi ginen. Bilaka eta bilaka, orrialde interesgarri batzuk aurkitu genituen. Non Moummoni ondo pasako zuen eta gure  hizkuntza azkar ikasi ere.

Gurasoekin hitz egitea aproposena izango zela uste genuen, beraz, haiekin kontaktuan jarri ginen eta Moummoren arazoaren konponketari buruz hitz egitera ekin genion denbora luzean. Aurkitu genituen bizpahiru orrialde eman genizkion gurasoei, eta umea ikasten zihoan bitartean,keinuekin konpontzen ginen aktibitateak azaltzen.


Teknologia berriak ditugula eta, arazoa konpontzen jakin genuen, baina aurreko batean, halako teknologia berriak ez egonez gero, beste modu batera konpondu izan beharko genukeen. Arazoak ahaleginak eginez eta pentsatuz behin eta berriro konpontzen ditugu laster.


Honekin batera ikasi genuena da, teknologia berriekin milaka gauza ikasi ahal ditugula ("online") , eta oso baliogarriak direla bizitzan zehar. Gainera, 9 urteetako umetxo bat gaitasun handia du hizkuntza asko ikasteko. Ez zen erresa izango baina lortuko zuela genekien.






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina