Orain dela bi aste irakasle funtzioa irakasgaian lan bat
egiteko esan ziguten. Lan hori, gure irakasle izan zenari elkarrizketa bat
egitean datza. Guk miresten dugun irakasle bat aukeratu behar genuen eta
gainera bakoitzak espezializatu nahi zuen modalitatekoa bazen hobeto. Nik
gorputz heziketan espezializatu nahi dut eta hori entzutean bi irakasle etorri
zitzaizkidan burua, LH eta DBH -en eman zidaten irakasleak. Baina, azkenean
multikirol eman zidan irakasleari egin diot elkarrizketa, Julen du izena.
Julenek, Gernikan lan egiten du San Fidel ikastolan. Gorputz
heziketako irakaslea da DBH -en. IVEF ikasi zuen eta hemezortzi urte daramatza
klaseak ematen. Dena aprobatu eta aste batera Elorrioko Txintxirri ikastolatik
deitu zioten bertan lan egiteko. Julen DBH -n klaseak emateko ideiarekin joan
zen bertara, baina, heldu zenean esan zioten LH eta DBH -koei eman behar ziola
klasea. Hori entzutean ez zuen bere burua sei urteko umeei klasea ematen
ikusten. Ea irakasle aritu zen bere lehen egunaz gogoratzen zen galdetzean,
esan zidan dena oso prestatuta eraman zuela. Ze ariketa egin, ariketa bakoitza
egiteko behar zuen materiala, denbora...
Klaseak ematean gauzarik eta politena umeengandik jasotzen
den feedbacka da, egia da gorputz heziketan feedback hori jasotzea beste irakasgaietan
baino errazagoa dela, jolastea denoi gustatzen baitzaigu. Garrantzitsua da
irakaslea ikasleei heltzea eta lehiakortasun kutsu hori kentzea, jolasten
gaudenean denok gaudelako gustura nagusia zein umea izan. Aukeratu duzun jolasa
egokia bada eta ikaslearengana heltzeko modua aurkitu ezkero, eurak gozatzen
ikustea nahiko da.
Gogobete asko ditu irakasle izateak, baina baita
frustrazioak ere. Batzuetan gauza bat aurrera eraman nahi duzu eta ez zaizu ondo
ateratzen, ez zara ikaslearengana nahi duzun moduan heltzen… Momentu gogorrak
ere baditu gorputz hezkuntzako irakasle izateak, norbait lesionatzean adibidez.
Gaur egun kirola ona dela denek diote baina ez du matematika, ingelesa.. haina
garrantzi.
Julenek, egin dituen gauza denak ikusita, zenbait gauza ez
lituzke aldatuko zeren gauzak txarto egiten dituzunean da gehien ikasten duzun
unea. Adibidez jolas bat planteatzen duzu zuk uste duzuna egokia dela baina, ez
da ondo ateratzen. Hau gertatzean ez duzu jolas hori gehiago planteatuko edo
beste era batera egiten saiatuko zara. Porrotak ere irakatsi egiten dute.
Unibertsitatean kirol asko irakasten dute, entrenamenduen
planifikazioak prestatzen… baina gauza honek egoera idealetan prestatzen
irakasten dute. Hogei ikaslerik onenak, beharrezko material guztia, instalakuntza
hoberenak.. Baina errealitatean ez da horrela, ez duzu beharrezko materiala,
instalakuntzak ez dira hoberenak… Hori ekiditeko, material gabe egin ahal diren
jolasen zerrenda izatea gomendatu zidan, "plan b" gisa, arazoren bat
gertatzen den unean zer egin izateko.
Irakasle ona izateko egiten duzuna gustatu behar zaizu
ikasleak azkar ikusten bai dute irasleak egiten dabilenaz disfrutatzen baduen
edo ez. Interesa jarri behar da klase bat ematean. Irakaslea ez da besteak
baino adimentsuagoa. Saiatu behar dena, ikasleak klasera pozik etortzea eta
klasetik pozik ateratzea eta hurrengo egunean pozik etortzea. Motibazioa
mantendu behar da.
Hau izan da Julenekin izandako elkarrizketa. Oso gustura
egon ginen biok hitz egiten. Berak emandako aholkuak etorkizunean erabilgarriak
izango direla uste dut ni irakasle ona izatea lortzeko.
Andoni Gondra
Guztiontzako mezu berdintsua, oharren batekin.
ErantzunEzabatuPost hau ikusi dut.
Oharra:
Bene-benetan miresgarria?
Egitekoa
Ikasitako gauzen zerrenda egin behar duzu, zerrenda hori antolatu behar duzu sailkapen bat eginaz; hori egindakoan, berriro irakurri, agian zerbait gehiago ere bururatuko zaizu-eta.
Hurrengo astean amaituko dugu horixe lantzen (beraz, ekarri behar duzue taldeko guztiok zuonak).
Azalpena puntuka:
Hiru pausu dira:
1) Egin zerrenda bat ikasi dituzuen gauzekin;
2) zerrenda horren sailkapena egin
3) Sailik sail berriro irakurri, ea ideia gehiago badatozkizun.